Alla inlägg under juli 2008

Av Agneta - 20 juli 2008 17:01


Vi har lånat grannarnas byggställning (vad tungt det var att lyfta alla delarna!) och väntar nu bara på fint väder så att fasaden torkar upp och kan börja grundmålas.


Här ska bli vår östliga (kan man säga så?) altan, den vi kan gå ut till från vårt sovrum och vardagsrum. Här har vi tänkt sitta och äta frukost nästa år!



Altan längs sydsidan på huset, den som förbinder altanen på östsidan med altanen på västsidan (språket känns inte helt bra här!)



Sydsidan fast åt andra hållet



Av Agneta - 17 juli 2008 15:19

Så här ser fägen ut som vi ska måla huset med (när vädret tillåter)


och så här ser huset ut på håll, tre olika färger (fyra om man räknar med den vita runt fönstren) :-)



Den allra ljusaste färgen är "original" så som det såg ut från början, med bara en grundmålning (fabriksgrundning eller vad man kan kalla det) den brun-beige nyansen är efter att vi har grundmålat själva och den grå är färgen på huset. Den som vi trodde skulle bli aningens aningens grönare. Men det blir nog bra när det är färdigt!

Av Agneta - 17 juli 2008 09:17

Jag inser nu, när jag sitter i mitt favorithörn av soffan, att jag inte kommer att se sjön härifrån mycket längre till. 


Det har jag vetat hela tiden iof, att det ska komma upp ett hus som precis kommer att skymma sjön och dalen. Men förhoppningsvis (och förmodligen) är det ett enplanshus som ska byggas, som håller på att byggas - det är några killar där just nu och gjuter grund. Eller säger man murar en grund? De lägger dit grå betongblock och smetar på något i mellan ...betong? 


Hur som helst. Jag har verkligen älskat den här vyn! Att se tåget svischa förbi på andra sidan sjön. Att se kvällssolens strålar försiktigt skina in längs med dalen...


Jag kommer sakna det! Hoppas huset som ska komma blir trevligt att titta på... och att det inte blir så högt, utan att jag får sjöutsikt från övervåningen åtminstone. 

Av Agneta - 16 juli 2008 23:07

Eftersom vädret inte tillät någon målning så for vi ner till Småland och torpet för några dagars riktig semester! Lugnt och skönt! 


Nu är vi tillbaka hemma igen och hoppas att vädret snart blir bättre...


Det händer en del på gatan, det har sprängts och murats grunder och även gjutits plattor ... Får se om det snart dyker upp ett och annat nytt hus! Får ta mig ut en sväng med kameran snart. 

Av Agneta - 10 juli 2008 10:04

Fasaden är lite fuktig så det får nog vara med målningen idag, också...

  

Av Agneta - 9 juli 2008 10:28

Det går ju inte att måla huset när det regnar hela tiden! Så idag får det bli till att röja lite inne, vilket iof behövs! Det är mååånga kartonger som inte är uppackade ännu. Arbetsrummet står på tur idag. Jag har valt att ta med endast en liten del av röran på bild, men tyvärr ljuger inte bilden - det är verkligen jättefullt med kartonger och bröte där inne!


Av Agneta - 7 juli 2008 18:40



Äntligen har jag fått tummen ur och lagt upp lite nya bilder!


Vardagsrummet:





 


Köket och matplatsen:


 


Vårt sovrum och badrum:

(sänggavel är beställd, kommer i augusti - längtar!)


 


Michaelas rum:



Amandas rum:



Gabriels rum:




Allrummet:


  

Ovido - Quiz & Flashcards