Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Agneta - 24 juli 2008 16:20

 Idag för ett år sedan fick vi vårt bygglov! Skäl att fira!


Det är sååå varmt att stå ute och måla. Just nu står jag i hörnet mellan vardagsrum och vårt sovrum, fönstret in till arbetsrummet är öppet för att jag ska kunna lyssna på radio.


Det är varmt i hörnet, även om det är skugga, men det blåser ingenting där! Ibland kommer det en liten vindpust och då passar jag på att flämta lite "sval" frisk luft....   Puh.


Jag gjorde ett tappert försök att hjälpa Per uppe på ställningen - stegen är ju en baggis numera! - klättrar glad i hågen upp för stegen för att komma upp på ställningen... Men det gick inte. Jag blev nästan yr och illamående, så det var bara att klättra ner igen :-(


Nu är jag nästan klar med hörnet, det är lite kvar bara...


Bilder på hörnet från i fm:



Och nu, några timmar senare:


Av Agneta - 24 juli 2008 08:43

Här ska målas grått en andra gång, och vitt runt fönster två ggr. Vindskivorna blir roliga att ens försöka måla... hm..

Här ska grundas längst upp under taket  Likaså här, garageväggen, jag nådde inte högre än upp till listen  

Av Agneta - 24 juli 2008 08:12

Satte klockan för att komma upp i tid *gäääsp* Träningsvärk i högerarmen. Men det är hopp om livet! Vädret är strålande och nu börjar det faktiskt blåsa lite också, för en stund sen var det helt vindstilla och det hade blivit så varmt! Men nu ser det ut som att det kommer fläkta lite idag.


Jag känner att jag kanske måste åka till stranden med barnen i eftermiddag. Men har jag tur nöjer de sig med grannens lilla plaskepool. Nästa sommar har vi en gräsmatta där vi kan ställa våran pool! Fast, nästa sommar har vi inte ett hus som ska målas så då har vi tid att åka till stranden!

Ovido - Quiz & Flashcards