Direktlänk till inlägg 23 juli 2008

Så där ja!

Av Agneta - 23 juli 2008 20:39

Nu är hela nederdelen av fasaden grundmålad. Det är kvar lite precis under taket och så på undersidan av taken (de som sticker ut på alla utbyggnader) dit upp når jag inte. Dessutom har vi getingar som flyger in och ut i väggen :-(  de gillade inte att jag var och målade när dem... Och jag gillade inte heller att stå och måla nära dem, flera gånger fick jag vifta bort närgångna getingar och gissa hur kul det var när jag stod högst upp på stegen!!?! Men inget hände, jag var nära att välta en gång men kändes nog värre än vad det var. Jag fick ett stuprör i huvudet, annars har det gått jättebra.


Nu mot slutet var jag hur modig som helst till och med högst upp på stegen! Nu är det ju inte en jättehög stege direkt, men allt som är högre än en stol är högt för mig!


Per har målat hela östra fasaden grå! En gång, den ska målas i morgon igen. Tanken är att vi ska måla klart hela den fasaden i morgon och sen flytta byggställningen till sidan av huset. Jag bävar... det var inte kul att bära och lyfta de tunga järndelarna.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agneta - 20 juni 2009 19:26

  Blommor    Blommor (bakom skymtas plantering med blomfröer)    Lilla söta äppleträdet    ...

Av Agneta - 13 april 2009 13:59

  Östra sidan, utanför vårt sovrum och vardagsrummet.      Södra sidan, ska byggas ihop med östra och västra sidan.     Södra sidan mot väster.  Även gräsmattan tar sig!   ...

Av Agneta - 1 mars 2009 14:33

För ett år sen hade de börjat måla invändigt! Jag minns att vi gick upp nästan varje dag för att kolla läget! I alla fall jag gick upp varje dag! Vi hade ju egen nyckel och fick komma och gå som vi ville. Och som vi längtade! ...

Av Agneta - 28 december 2008 13:49

  Tagen från altanen mot nordväst 

Av Agneta - 27 december 2008 13:47

  Nu ska vi äntligen få upp ett skrivbord där! Men för att få plats med ett skrivbord behöver vi rensa och röja rejält. Jag får nog lyfta baken från sköna soffan och gå och hjälpa maken tror jag!   *äntligen*  ...

Ovido - Quiz & Flashcards