Alla inlägg under november 2007

Av Agneta - 16 november 2007 19:03

Idag fick vi tilläggsavtalet underskrivet! Så nu är vårt radhus sålt! 


Nu kan vi börja tänka på inredning i det nya såsom färg och tapeter, kakel och klinkers... Inte världens enklaste direkt men ganska angenäma bekymmer!!! 

Av Agneta - 15 november 2007 12:37


En fördel med att vara hemma med nästan feberfritt barn är att jag kan gå upp till tomten och titta i dagsljus!  Pratade lite med H som är där och gräver och han väntar nu bara på att borrningen (för bergvärme) blir klar så att han kan sprida ut gruset. Det kom ett lass med ännu mer grus medan Amanda och jag var där uppe. Det är en häftig känsla att se andra jobba! ;-) Men att se att det tar form där uppe är himla spännande! På väg hem såg vi dessutom ett rådjur - så sött!!! Men att jag hann ta kort på det? Nej, det hann tyvärr undan innan jag fick upp kameran till ögat, trots att jag hade kameran i handen, mer eller mindre beredd! ... mindre beredd i det här fallet då...  

Av Agneta - 14 november 2007 19:58

Idag var Per förbi tomten och fick ta några bilder för jag skulle inte hinna hem innan det var mörkt. Det händer saker varje dag nu. Idag är jordhögarna borta tex! Jag ska ta mig en promenad snart och kolla hur det ser ut. Det är ju mörkt men gatlyktorna lyser upp en del.


Igår hade de lagt ut finare grus över sprängstenen och plattat till. De hade även kört dit en hög med ännu finare grus som de har lagt ut idag. De har även börjat borra för bergvärmen.


Snart så står det ett hus på tomten!  

Av Agneta - 14 november 2007 19:57

Av Agneta - 14 november 2007 19:26

Av Agneta - 12 november 2007 17:00

Av Agneta - 12 november 2007 15:51

Idag gjordes en överlåtelsebesiktning och allt är bra med huset, men inte med taket - det måste läggas om inom ca ett års tid... Vi har kommit överens med köparna om att dela på kostnaden, så vi får gå ner 60' på priset. Det känns faktiskt helt ok - vi har blivit av med huset och det utan att få höra en massa svidande kommentarer om husets skick! Och vi har fått bra  mycket mer än vad vi trodde att vi skulle få!


Besiktningsmannen (kvinna) tyckte att det var ett fint hus! Känns bra, med tanke på all tid vi lagt ner! :-)


Nu ska bara (?) ett tilläggsavtal skrivas, men det skickas via post, och sen betalas kontantinsatsen ut.


Skööööööööööönt! 

Av Agneta - 11 november 2007 11:34


Bilden är tagen i södra tomtgränsen, mot öster.   

Ovido - Quiz & Flashcards